lördag 29 maj 2010

Baby

Vi strävar efter upplevelser, vi ska ha känslostormar.

Var är vardagen och den sköna tråkigheten i detta?


Jag älskar lugnet och tryggheten. Ibland lurar jag mig själv och tror att jag vill ha något annat.


David Shutrick har skrivit en text åt Svante Thuresson på skivan ”Vi som älskar och slåss”, en sann kärleksförklaring i mina öron. Tänk dig texten lite lagomt laid back och med Svantes coola röst i dina öron.


Baby med dig kan jag ha tråkigt.

Vi kan vara loja och låta bli att skoja.

Baby med dig kan jag ha tradigt.


Vi har suttit tysta och ändå blivit kyssta.

Vi har sagt millioner ord,

vi har ätit vid hundratals bord.

Vi har smitit ifrån festerna,

fast vi själva bjudit gästerna.


Baby med dig kan jag ha tråkigt.

Vi kan sitta stilla om vi skulle vilja.

Baby med dig kan jag ha leda,

vi kan knäcka nötter hemma på en fredag.


Vi har hållit varandra i händerna.

Vi krupit hem på tänderna.

Vi har badat i sjöar som varit för kalla.

Vi har frusit och blivit förkyldast av alla.

Vi passar på att vara två.


Baby med dig kan jag ha vemod.

Det får vara enahanda, vi har ju varandra.

Baby med dig kan jag ha tråkigt.

Vi har suttit tysta och ändå blivit kyssta.


Baby, låt oss få ha det så.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar