tisdag 25 maj 2010

Lyckligt vemod - vemodigt lycklig?


Det finns de som frågar om jag alltid är lycklig.

Andra ser det stora vemodet.

För mig utesluter inte lyckobladet arket med vemod.

De sitter bredvid varandra i samma pärm.

Sidor som färgas av varandra.

Genom lyckan går ett stråk av vemod,

vidrör lätt med sitt väsen och ger livet djupare ton.

Likaså fyller vemodet lyckobredden.


I natt besökte vemodet mig.

Berättade historier om ett annat liv - vemod.


När jag vaknade skrattade barnen i rummet intill.

Mitt liv, mitt allt.


Båda delarna ger färg och kärlek i mitt liv.

Viktigt och dyrbart.


* * *


Nu har jag ätit frukost.

Rostade bröd men lyckades bränna tre skivor franska innan resultatet blev tillfredställande. Det gav mig dagens första skratt.


På kylskåpet:

”när tro tvekar lita på bild med himmel”


Ställ dock in brödrosten rätt först...


Love!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar