fredag 1 april 2011

Tavlor

För att fortsätta på temat saker jag gillar i hemmet så tänkte jag lyfta upp några tavlor vi fått av mamma.

Först ut är Hermans doptavla från 01-11-11. Vackert gräs i vackra färgtoner.














Därefter kommer ett vackert träd som mamma först målade till min farmor, så det här är inte originalet, men utskrivet på duk så det blev väldigt bra. Inget glas är satt på tavlan, så bilden blir mer levande. Har länge suktat efter den här bilden och i julas kom den i ett paket.




















Slutligen kommer "Nattlig tango" som mamma gjorde efter en dröm hon drömt. I drömmen mötte hon Yves Montand. =) Drömmen i sin helhet får hon behålla för sig själv.





















Har några fler tavlor som betyder mycket, bl a av min kusin Catrin, men de tar vi en annan dag!

/U

9 kommentarer:

  1. Vilka fina tavlor du har - och vilken konstnärlig mamma!

    Jag har en mamma som kan sägas komplettera din mamma, eftersom hon äger ett konstföretag som bl a ramar in målningar :)

    SvaraRadera
  2. Spännande tema... ;)
    B:s är jättefina, jag gillar speciellt trädet.

    SvaraRadera
  3. Bra med mammor som ramar in målningar!
    Och Catrin, trädet är naturligtvis min favorit av hennes målningar. =)

    Sedan har jag ju några till favoriter och så har jag ju en som jag tingat, men inte betalat än. =)

    SvaraRadera
  4. :) den är i säkert förvar!

    SvaraRadera
  5. God morgon :)

    Gillar din tavla utan glas... vilken lyx med en konstnär till mamma!

    Nu skall jag börja dagen på riktigt ;)

    Annakarin

    SvaraRadera
  6. ...och tack GENERÖSA du för dina kommentarer lite här och var...de värmer!

    SvaraRadera
  7. Du Skatan, inte generös bara ärlig! :)

    SvaraRadera
  8. Otroligt fina tavlor! Tyckte väldigt mycket om gräset och trädet.

    SvaraRadera