torsdag 20 januari 2011

Vägg

Så var väggen i killarnas rum uppe!

Känns faktiskt i det här läget större än vad vi trodde först. Med alla vinklar och vrår blir det en utmaning att möblera.

Svårt att se och förstå med de här bilderna, men en bit till är vi på vägen.

I övrigt är månen magisk. Lyste i natt upp tomten så att man trodde att någon lampa var påslagen. Vår gäst har antingen tagit sin resa vidare eller accepterat att han måsta ha lite tålamod. Snart klart. Fast det kan ta ett par veckor till så tålamod behöver även jag. Kanske blir jag och gästen som till slut sitter och knackar enerverande på var sitt håll. =)

Svante febrig. Trist!
Vår amaryllis bestämde sig för att skjuta en stängel till. Fint.

Från hallen mot killarnas rum.

Mellanväggen

Svantes sida. Där färgen slutar började ytterväggen tidigare.

/U

3 kommentarer:

  1. Spännande. Spännande med att kommentera för allt jag skrev försvann. Saknar lite att vi byggt färdigt. Roligt med dokumentation, synd jag ej hade digitalkamera då vi byggde. Kul följa din blogg. Lycka till med tålamodet Kram

    SvaraRadera
  2. Kan tänka mig att grabbarna ser fram emot att få egna rum! Har ni bestämt hur det ska målas/tapetseras också?

    För övrigt låter det nästan som om även du är fullmånejunkie.... :)

    SvaraRadera
  3. Ja, killarna ser fram emot det här. H som är 9 har stort behov av eget krypin, men fram till nu har det gått alldeles utmärkt att dela med lillebror. H vill ha någon tapet som matchar de tavlor han vill ha. =) S har hittat en mörk fondtapet med rymdfarkoster på. =)

    SvaraRadera