lördag 29 januari 2011

Musik

Jag har vissa skivor som jag så gärna vill att folk ska ta till sig. Sedan är det upp till dig att välja om du tycker om det eller inte.

En skiva som alltid, alltid berör och som kan kräva sitt utrymme och inlyssning är Goldfrapps "Felt Mountain". För mig är den bland det vackraste man kan höra. Tungt och alltför vemodigt tycker somliga. Vilsamt och vackert tycker jag. Ge dig en stund och lyssna in dig på första spåret, "Lovely head". Luta dig tillbaka och blunda.

Videon "Utopia" är deras andra spår på den skivan. Alison har otroligt skön röst. Deras senare skivor är mer dansanta och grymt sköna, men står mig inte lika nära.

/U

2 kommentarer:

  1. Magisk musik! Fann båda låtarna du rekommenderar på Youtube så hon får fylla mina öron på jobbet.
    Otroligt spännande att höra mer om er "gäst"!

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att du gillade musiken! Ska lägga ut några fler favoriter. =)

    SvaraRadera